Azoknál a nőknél, akik hetente legalább négyszer szednek aszpirint, kisebb valószínűséggel alakul ki tüdőrák, függetlenül attól, hogy dohányoznak vagy nem - állapították meg szingapúri kutatók egy 1200 ázsiain végzett felmérés alapján. A tanulmányról a Fox News számolt be.A kutatás során arra jöttek rá, hogy a rendszeresen szedett aszpirin 50 százalékkal csökkenti a tüdőrák kialakulásának kockázatát, ugyanakkor ez nem bizonyíték arra, hogy a gyógyszer védelmet is nyújt a betegség ellen.
A tanulmányhoz 1200 ázsiai nő adatait elemezték a Szingapúri Nemzeti Egyetem munkatársai, közülük mintegy négyszáz tüdőrákkal diagnosztizált páciens volt és több mint nyolcszáz egészséges. Az eredmények függetlenek attól, hogy az illető dohányzott-e vagy nem, ugyanis a nem dohányzó, aszpirint szedő nőknél 50 százalékkal, míg a dohányosoknál 62 százalékkal csökkent a tüdőrák kialakulásának kockázata.
A tudósok arra is kíváncsiak voltak, miként fejti ki hatását az aszpirin. Azt találták, hogy a vegyület blokkolja a COX-2 jelű enzimet, amely elindítja a gyulladást és a sejtosztódást, s a daganatokban nagy mennyiségben megtalálható.