Gazdaság
új autópálya csomópont épül az M7 autópályán
NIF/OPH Kép: NIF
2018. február 13.

A beruházás keretében új autópálya csomópont 1. ütemét építik ki az M7 autópályán új gyűjtő-elosztó sávokkal, a meglévő 710. sz. főút bekötésével - írja közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A közlemény szerint az M7-es autópálya ezen szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódik a forgalom, mivel a Balaton északi partjára tartó forgalom itt jön le az autópályáról és a megy rá a 71. sz. főútra. A fejlesztésnek köszönhetően a forgalom a nagy kapacitású 710. sz. főútra tud közvetlenül felhajtani, és a torlódás várhatóan kisebb lesz.

A beruházás keretében az új autópálya csomópont 1. üteme épül ki új gyűjtő-elosztó sávokkal, a meglévő 710. sz. főút bekötésével.

A csomópont a későbbi M8 autópálya csomópontja is lehet majd, a jelenlegi kialakítás során megépítendő ágak most a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban.

Mint írják, a gyűjtő-elosztó pálya 2060 m hosszban épül ki az M7 autópálya jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 m hosszban, valamint 1973 m hosszban épülnek meg csomóponti ágak. A 710. sz. főút 2,2 km hosszban kerül kiépítésre 2×1 sávban 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel. A 710. sz. főút keresztezi a 7205 jelű összekötő utat, ahol szintbeli körforgalmi csomópont épül majd ki a 7205 jelű út korrekciójával. A 7205 jelű út korrekciója 700 m hosszban kerül kiépítésre 7,50 m burkolatszélességgel és 11,00 m koronaszélességgel. 3,7 km hosszúságban szervizutak kerülnek megvalósítása a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt. A tervezett körforgalomnál valósul meg a Budapest-Balaton kerékpárút különszintű átvezetése.

Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „Az egyik legfontosabb közösségi érték a biztonság, ennek eleme a közlekedésbiztonság is, és ezt szolgálja majd ez a mai alapkőletétel, várhatóan kevesebb baleset lesz az új csomópontnak köszönhetően. Mindemellett gyorsabb lesz közlekedés Budapest és a Balaton északi partja között, ami turisztikai szempontból is jelentős a térség számára.”

Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár az alapkőletételi ünnepségen 2018.02.13-án
Forrás: NIF

Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye fejlesztési biztosa kiemelte:

Az elmúlt 3,5 évben Veszprém megyében 80 km alsóbb rendű út épült kb. 10 milliárd forint értékben. Jelenleg is több nagyobb beruházás zajlik a térségben, például ez a mai alapkőletéttel megkezdődő M7-710 csomópont megvalósítása, márciusban átadjuk a Várpalota elkerülőt, és elindul a 83. sz. főút Győr-Pápa közötti szakasza, amelynek egy kis része belelóg Veszprém megyébe.

Ezeknek a fejlesztéseknek a hatását a hétköznapjaikban is értékelik az itt élők".

Takács Szabolcs, Veszprém megye kormánymegbízottja hozzátette, hogy a Veszprém Megyei Kormányhivatal 2015 óta foglalkozik ennek a projektnek az előkészítésével. Úgy fogalmazott, hogy kiemelkedő volt az együttműködés a NIF Zrt. és a megyei kormányhivatal között, minden engedély határidőre kiadásra került és ennek a beruházásnak köszönhetően új és jobb minőségű út jön létre, ami gyorsabb és biztonságosabb közlekedési lehetőséget teremt.

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója kiemelte, hogy a fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. Út és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Kft. valósítja meg nettó 7,325 milliárd forintból, a beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg, és

várhatóan 2019 őszén befejeződik be.
Most adásban
Téma: A X. kerület aktuális fejlesztései – Szántó János igazgató, Kőbányai Vagyonkezelő Zrt., Városfejlesztési Igazgatóság
Ezt követő adásaink