Életmód
Feleannyi cukor lesz az üdítőkben
Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség Kép: pixabay.com
2018. június 14.

A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség ma bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével1 valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.

E lépések révén

2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további 10 százalékkal csökkentik

termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.

A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:

2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,

2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.

„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval,

felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával

és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez.” — mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.


A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség, a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalataink éves szinten mintegy 200 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 5.000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.

1 A kis kiszerelésű termékek szélesebb körű elérhetősége lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy ezek választásával jobban kontrollálhassák cukor- és energiabevitelüket.

Kapcsolódó cikkek
Népszerűek az egészséges ételek

Az üdítőital-piachoz hasonlóan a gyorséttermek is az egyre több egészséges termék forgalmazásával tudnak nagyobb bevételeket elérni.

Milliárdokat költünk hűsítőkre

A szénsavas üdítőital, az ásványvíz és a jeges tea együttes éves forgalma a 145 milliárd forintot is eléri.

Már az amerikaiaknál sem olyan népszerű a bolti üdítő

Most adásban
Téma: A Szolgáltató Kormányhivatal Modell fejleményei; Karrierexpó; Szigeti kitelepülés – Domokos Péter főigazgató
Ezt követő adásaink