Gazdaság
14 városban járt eddig az almakampány 
AM Kép: pixabay.com
2018. december 6.

Eddig tizennégy magyarországi városban, illetve fővárosi kerületben járt az idén szeptemberben indított almafogyasztást népszerűsítő kampány. az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a FruitVeB – Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet közös kezdeményezése az egészségtudatosságra épít.

„Alma, a természet oltalma” – ezzel a szlogen indította el almakampányát a négy szervezet ősszel. Mivel az AMC elmúlt években lefolytatott almafogyasztást ösztönző kampányai során bebizonyosodott, hogy a leghatékonyabb az, ha a fogyasztók a mindennapi környezetükben a termelőktől közvetlenül vásárolhatnak a kóstoltató roadshow keretében megízlelt termékekből, ezért az idei kampány főként a közvetlen fogyasztói elérésekre koncentrál.

A promóció elsősorban az egészségtudatos vásárlás és a tudatos táplálkozás fontosságára hívja fel az emberek figyelmét, mert a felmérések szerint a hazai lakosság mintegy 30 százaléka még napjainkban sem kellő mértékben és kellő rendszerességgel fogyaszt gyümölcsféléket. Pedig a rendszeres almafogyasztás immunstimuláló hatású és segíti a szellemi frissességet, mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látásromlást, a fogak romlását, a szívpanaszokat, a rosszindulatú daganatos megbetegedések és az agyvérzés esélyeit, miközben antioxidánsként lassítja a szövetek öregedését, normalizálja a pajzsmirigy működését, méregtelenít, csökkenti a koleszterin-felszívódást, harmonizálja az emésztést, és kedvezően hat a cukorbetegekre is. A szakemberek szerint napi 1-3 almát kellene fogyasztanunk, különösen a téli időszakban.

Az idei almakampány részeként indított, almavásárral egybekötött roadshow eddig Zalaegerszegen, Szekszárdon, Nyíregyházán, Veszprémben, Litéren, Debrecenben, Békéscsabán, Kecskeméten, valamint Budapest III., XVII., VII., XII., és VI kerületében járt. Kecskeméten, egy jótékonysági felajánlás részeként a MikulásGyár részére 500 kg almát is átadtak a szervezők a kampány jegyében. A fogyasztásösztönző kezdeményezés idei fejezete rövidesen a végéhez ér, de néhány településen – Csepel, Eger, Pécs – még felbukkannak az AMC kóstoltatói.

Most adásban
Téma: Konferenciát tartottak Kőszeghi-Mártony Károly emlékére – Erdélyi Krisztián tűzoltó dandártábornok, az országos katasztrófavédelmi főigazgató általános helyettese, Berki Imre, a Katasztrófavédelem Központi Múzeumának igazgatója, Dóka Imre helyettes szóvivő, BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
Ezt követő adásaink