Közigazgatás
Idén is fesztiváloztak a HENTesek
OPH Kép: hamisitasellen.hu
2018. szeptember 16.

A VOLT fesztivállal kezdte, majd mentek a Szigetre és végül a Strandfesztivállal zárta a nyári szezont a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület, amely évek óta részt vesz a fogyasztói tudatosság növelésében interaktív sátraival a fesztiválokon.

"A nyár a fesztiválokon a tudatosságfejlesztésről szól” – mondta Horváth Péter, a HENT Tudatosságfejlesztő Munkacsoport, a Pro Art igazgatója, aki örömmel számolt be róla, hogy most már évről évre visszatérő vendégeik vannak. Kezdődött a VOLT fesztivállal, ahol idén immár ötödik alkalommal volt jelen a testület sátrával, majd részt vettek a Szigeten és végül a Strandfesztiválon. Mivel a közönség más és más az említett rendezvényeken, így ennek megfelelően különböző koncepciókat dolgoztak ki.

Mint azt az igazgató elmondta, a VOLT-on és a Strandfesziválon a vadnyugati hangulatot idéző Butcher’s Bárban várták az érdeklődőket

interaktív hamistermék bemutatóval, tapogató asztallal, játékokkal és nyereményekkel.

A fesztiválozók megtudhatták hogyan ismerhetik fel a különböző hamis termékeket beleértve a cipőket, a sportszereket, a gyerekjátékokat és az elektronikai kütyüket. Idén különösen felhívták a figyelmet a gyógyszerhamisítás veszélyire, de volt egy szerzői jogi sarok is.

Mivel a Sziget méretében, hosszúságában és a látogatók tekintetében is más az említett két fesztiváltól, ezért itt más koncepcióval készültek, egyrészt valamennyi tartalmat angolul is elérhetővé kellett tenniük, másrészt itt a hamisítás útvesztője elnevezésű labirintusjátékkal várták az érdeklődőket, akik többek között egy

virtuális valóságot produkáló szemüvegben kereshették a hamis tárgyakat.

Jön a hungaroteka

Az immár három éve futó európai kezdeményezés, az ageroteka hazai változatával készülnek ősszel a HENT munkatársai. A projekt célja, hogy segítséget nyújtson a digitális tartalmak legális eléréséhez, legyen az zene, film, e-book vagy éppen videójáték - ismertette Horváth Péter.



-