Életmód
Hogyan aludjunk egy kicsit munkahelyünkön?
hirado.hu Kép: Pixabay
2019. február 8.

Egyes finn cégeknél már külön trénerek foglalkoznak azzal, hogy a túlhajtott dolgozók délután relaxáljanak egy keveset, legalább egy órát délutánonként. A dolgozók – annak ellenére, hogy örülnek a váratlan ajándéknak – arról a nehézségről számoltak be, hogy nem könnyű a napi szünet, hiszen nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy otthagyva a munkát, elvonuljanak pihenni.

Persze, ezt is meg lehet szokni: Erre valók a munkahelyi trénerek, akik az ellazulásban segítenek a stresszes dolgozóknak.

A finn szakszervezetek örültek a döntésnek, mert úgy vélik, a dolgozóknak délutánonként legalább fél órás, de inkább egy órás alvásra van szükségük ahhoz, hogy a nap többi részében hatékonyabbak legyenek. Ez nemcsak az ő érdekük, hanem a vállalatoké is, hiszen így a pihentebb munkatársak teljesítménye is növekszik. A hírek szerint Finnországban már egyre több munkaadó tenné a napi rutin részévé a délutáni alvásprogramot.

Alvásszakértők szerint nagyon fontos lenne, hogy délután, amikor az ébredés utáni magas kortizol-szint már a múlté, az ebéd utáni vércukorszint-emelkedés pedig nagyon is valóságos, ledőljünk egy kicsit. Na, nem több órás alvásra kell gondolni, ami után lomhábbak leszünk, mint előtte voltunk, csak 20-30 percre. Ettől a kis relaxációtól újra erőre kapunk, és a napunk többi része is tevékenyebben telik.

Most adásban
Rendhagyó húsvéti zenei összeállítás 8.
Ezt követő adásaink