Belföld
Vonzó alternatívává válna a HÉV
OPH Kép: bkv.hu
2019. május 12.

A MÁV-HÉV Zrt. célja, hogy a közösségi közlekedés az egyéni, személygépkocsis közlekedés vonzó alternatívája legyen - közölte a vállalat, amely több munkakörbe is várja új munkatársak jelentkezését az Állami Vállalatok Állásbörzéjén.

A HÉV ma évente több mint 73 millió utast szállít, szerepe az érintett térségek közösségi közlekedésében jelentős, egyes lakótelepek térségében nélkülözhetetlen (Csepel, Békásmegyer) – tájékoztatott a MÁV-HÉV Zrt. Mint közölték, a Balázs Mór Terv alapelveit szem előtt tartva a szolgáltatási színvonalat kívánják növelni annak érdekében, hogy a közösségi közlekedés az egyéni (személygépkocsi) közlekedés vonzó alternatívája legyen. Ezt

korszerű járművek beszerzésével, a pályarekonstrukció nyomán pályasebesség növelésével, fedélzeti és pályamenti biztosítóberendezések létesítésével és valós idejű utastájékoztató berendezések telepítésekkel

szeretnék elérni. A többi közösségi szolgáltatóval együtt kívánnak működni többek között az utastájékoztatás, a közös és regionális tarifarendszerek terén - írták..

Emlékeztettek: a HÉV ágazat több mint 130 éves múltra tekint vissza. Létrejöttét a XIX. század utolsó negyedében kezdődött iparosodás indokolta. Budapest vonzáskörzetében jellemző lett az „ingázás”: a külterületeken lakók egyre nagyobb számban a fővárosba jártak dolgozni. Az hamar világossá vált, hogy kezdetben a lóvasút, majd később a villamosvasút a személy- és áruszállítási igényeket nem képesek kielégíteni. Az 1880. évi XXXI. „törvénycikk a helyiérdekű vasutakról” lehetővé tette, hogy a hagyományos vasútnál egyszerűbb, ezáltal olcsóbban üzemeltethető, a városi környezetbe jobban illeszkedő, regionális célú vasútvonalakat hozzanak létre. Budapest térségében is számos HÉV-vonal épült: ilyen volt eredetileg a lajosmizsei vagy az esztergomi vonal is. Az ezidőtájt megépült szentendrei, ráckevei, csepeli, gödöllői és a csömöri HÉV-vonalak ma is működnek, igaz némelyik megváltozott nyomvonalon. A Budafok-Tétényi, Budaörs-Törökbálinti, Rákosszentmihály-Rákospalotai és Taksonyi HÉV szerepét villamosok, illetve autóbuszok vették át. A regionális vasúttársaságok általában önállóan működtek. Egy részüket államosították, vagy más (nagyvasúti) társaságba olvadtak be. A budapesti agglomerációban (amelyek egy része ma már közigazgatásilag Budapest kerületei) működő HÉV vonalak üzemeltetője kezdetben a Buda-pesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT), ebből vált ki 1889-ben a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. (BHÉV), amely 1933-ban a Főváros tulajdonába, 1952 és 1958 között a MÁV irányítás alá került, majd újra a Fővárosé lett, 1968-tól a BKV részeként működött.

2016 novemberében abból kiválva megalakult az önálló cég Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV), majd 2017. februárjától a MÁV-Csoport tagjaként a MÁV-HÉV Zrt. nevet viseli.

A cég úgy fogalmazott:

a járművek és az infrastruktúra állapotát a korosság és az avultság jellemzi.

A járművek átlagos életkora meghaladja a 42 évet. A pálya mintegy 40 százalékán sebességkorlátozások vannak, korszerű biztosítóberendezések csupán szigetüzemben működnek. A HÉV ágazat fejlesztésének jogszabályi kereteit az 1565/2018 (XI.10) Korm. határozat alapozza meg, amelynek végrehajtása, a fejlesztési projektek előkészítésével a Miniszterelnökség felügyelete mellett megkezdődött.

Amit a vállalat nyújtani tud a munkavállalónak

A nagyjából 1.200 fős főállású munkavállalói állománnyal rendelkező vállalat jelentős szereplő a személyszállítási szektorban. Mivel a HÉV egy integrált vasúttársaság és lokálisan érdekeltségű, ezért egyedi, hasonló munkáltató nincsen a munkaerő piacon. A kiszámítható és pontosan érkező béren kívüli juttatást, a munkavállaló és további két közvetlen hozzátartozó részére szóló budapesti utazási igazolványt és arcképes vasutas igazolványt biztosítanak munkavállalóiknak.

OPH


Folyamatos karrierutat ígér

Munkakörönként eltérő a karrierút, de az általánosságban elmondható, hogy

agilis és kitartó munkával el lehet érni szakmai és munkaköri fejlődést.

Bizonyos esetekben az arra alkalmas munkavállalókkal tanulmányi szerződés kötésével biztosítja a cég az előléptetéshez szükséges végzettségek megszerzését.


A vállalatra jellemző a korrektség és a kiszámíthatóság, illetve a megbízhatóság és a tervezhetőség. Kiszámítható munkafeltételek feltételek, pontosan érkező, bejelentett fizetés, béren kívüli juttatás, a munkavállaló és további 2 közvetlen hozzátartozó részére szóló budapesti utazási igazolvány, arcképes vasutas igazolvány teszi még vonzóbbá a munkahelyeket a társaság szerint.

Május 15-én a karriernapon a MÁV-HÉV Zrt. is ott lesz

A MÁV-HÉV Zrt. közel 10 üres pozícióval várja az érdeklődőket. A meghirdetett munkakörök jellemzően középfokú végzettséggel betölthetőek, nyelvtudás nem igényelnek. Pályamunkás, villanyszerelő, felsővezeték szerelő, elektrikus, vasúti gépkezelő, HÉV vasúti járművezető, HÉV forgalmi szolgálattevő, HÉV vonatjelentő őr munkakörökbe várják munkatársak jelentkezését.

Mint írták,

az ideális jelölt agilis, pontos, megbízható és szabálykövető.

Jelentkezés, a rendezvény Facebook eventje: https://www.facebook.com/events/332363844131946/

Kapcsolódó cikkek
Most kipróbálhatja, milyen egy hatalmast buszt vezetni

A VOLÁNBUSZ szimulátorain átélhetik az autóbuszvezetés élményét május 15-én, a Vasúttörténeti Parkban.

Világszínvonalú eszközökhöz keres katonákat a Honvédség

Lézerpuska lövészettel és vadászgép-szimulátorral is várja a látogatókat a Magyar Honvédség az Állami Vállalatok Állásbörzéjén.

Teljes szakmai életpályát ígér az MVM

Próbatesztekkel és próbainterjúval is várja az érdeklődőket az MVM Csopot május 15-én, az Állami Vállalatok Állásbörzéjén. 

GYSEV: egy mesébe illő karrierpálya lehetősége

Több mint 30 állami vállalat mutatkozik be a GYSEV mellett május 15-én az Állami Vállalatok Állásbörzéjén.

Dávid Ilona: Hagyományainkat megőrizve kell megújulni

Május 15-én a karriernapon a Volán társaságok elsősorban autóbusz-vezetők és járműkarbantartók jelentkezését várják.

Jön az Állami Vállalatok Állásbörzéje

Május 15-én 31 vállalat, rendvédelmi és honvédelmi szervezet több mint 2200 betölthető állást kínál a munkavállalóknak.

Most adásban
Téma: A koronavírus járvány hatása a gazdasági életre - a hazai mikro- kis- és középvállalkozások helyzete - szakmai szimpózium - összefoglaló 1. rész – Marjay Gyula elnökségi tag, VOSZ Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezet
Ezt követő adásaink