
A világunkat jellemző hatalmas információáramlatban priorizálási és szelekciós képességgel lehet a legjobban érvényesülni, ennek oktatásában kulcsszerepük van a pedagógusoknak – hívta fel a figyelmet Szatmári Péter, a Milton Friedman egyetem rektora.
Az elektromobilitás, a pénzügyi innováció és a digitális diplomácia – néhány területe az életnek, amelyben mindennapi életünkben érzékelhetjük a technológiai változást és azok hatásait. Összességében valamennyire elmondható, hogy megváltoztatják hétköznapjainkat, gyorsabbá és könnyebbé teszik az ügyintézést, ugyanakkor a személyes adatainkra épülő technológiák biztonsági kérdéseket vetnek fel – mutatott rá a rektor.
Akármelyik területet is nézzük, a tanulásnak kulcsszerepe van ezekben a folyamatokban nemcsak a fejlesztők, de a felhasználók körében is. Az a mennyiségű információ, ami ma elárasztja a világot és főleg a Z generációt, szelektálásra késztet. S itt jön képbe a digitalizáció, a képes, videós megjelenítések, amelyekkel a mai fiatalokat el lehet érni.

– mutatott rá a szakértő, hozzátéve, hogy mivel az agyi befogadóképesség véges, ezért meg kell tanulni szelektálni. Ennek a képességnek az átadásában pedig kulcsszerepük van a pedagógusoknak, akiknek mivel nem ebben a technológiai világba születtek, számot tudást kell elsajátítaniuk.
– zárta szavait Szatmári Péter.