Gazdaság
Új kampányhoz csatlakozott a NAK
NAK Kép: Pixabay
2019. október 9.

Meghatározó európai szakmai és érdekvédelmi szervezetek kampányt indítottak az állattenyésztést és az állatitermék-előállítást övező tévhitek eloszlatása érdekében. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kiemelt feladatának tekinti a fogyasztók hiteles tájékoztatását, az agráriumban tevékenykedők megbecsültségének helyreállítását, ezért csatlakozott a kezdeményezéshez.

Az utóbbi években egyre nagyobb szerepet kap a közbeszédben az állattenyésztés. Az ágazatot övező vitákat jellemzően olyan érdekcsoportok uralják, amelyek valótlanságokat és radikális nézeteket terjesztenek. A sajtóban és a közösségi médiában növekvő számban megjelenő tévhitek és vélemények így olyan képet festenek az állattenyésztésről, amely szöges ellentétben áll a valósággal. Mindezek pedig alapvetően befolyásolják az európai fogyasztóknak az állattenyésztőkről és az állati termékekről alkotott véleményét.

A félretájékoztatás megakadályozása és a tévhitek eloszlatása érdekében több meghatározó európai állattenyésztési szövetség „European Livestock Voice” néven kampányt, illetve információs portált indított. Ennek keretében felhívják a fogyasztók figyelmét arra, hogy az európai állattenyésztőknek a világ legszigorúbb állat- és környezetvédelmi, élelmiszerbiztonsági előírásoknak kell megfelelniük. Rámutatnak az állattenyésztés fontosságára is: az ágazat folyamatosan biztonságos és tápláló élelmiszerekkel látja el a fogyasztókat, az európai vidék gerincét adja, számos családnak biztosít megélhetést. Az állattenyésztés visszaszorulása súlyos következményekkel járna: fokozná a vidékről történő elvándorlást, az állati eredetű élelmiszerek iránti igényt pedig olyan import termékekkel kellene kielégíteni, amelyek nem felelnek meg a szigorú uniós előírásoknak.

A köztestület vezető tisztségviselőivel a témával kapcsolatban készülő videók a NAK közösségi oldalain lesznek elérhetőek.


Következő adásunk
Kőbányai Híradó
Ezt követő adásaink