Gazdaság
Egyre többet vásárolunk az interneten
MTI Kép: Pixabay
2020. július 30.

A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon – derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.

Ennél nagyobb bővülésre az internetes kereskedelemben az elmúlt 5 évben nem volt példa – írták. Szinte minden termékkategória forgalma jelentősen bővült, de a leginkább az élelmiszereké, a műszaki cikkeké, a lakberendezési és barkácstermékeké. A közlemény részben a járványveszéllyel magyarázza a változást, hiszen a digitális oktatás térnyerése, és a megváltozott életvitel egyaránt az online vásárlást ösztönözte.

A GKI Digital vezető tanácsadója a cégek átalakulását is kiemelte az elmúlt hónapok folyamataiból. Madar Norbert szerint a járványveszély felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működést, a kereskedők tömegével állnak át online forgalmazásra.

A változások a logisztikát is érintik, hiszen egyre több vásárló tér vissza a házhozszállításhoz, míg a csomagpontok forgalma visszaesett. A kiszállítások ugyanakkor nem akadoznak, mert a munkaerőhiány véget ért, és sokan helyezkedtek el futárként – olvasható a közleményben.

Következő adásunk
Téma: Az elégtelen csapadékmennyiség kihívásaihoz alkalmazkodva , a mezőgazdasági termelés hatékonyabbá tételéért az agrárpolitika kiemelt célja az öntözéses gazdálkodás minél szélesebb körű elterjesztése - szakmai szimpózium – Dr. Nagy János földügyekért felelős helyettes államtitkár, Agrárminisztérium; Gyüre Anita osztályvezető, Mezőgazdasági Vízgazdálkodási Osztály, Agrárminisztérium
Ezt követő adásaink